Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

SEABLINGS

Navn
Sofie Lind Mesterton
Uddannelsesgrad
Kandidat
Fagområde
Design
Institut
Visuelt Design
År
2017

Et seriekoncept til børn på 4-7 år om en følsom haj og en frembrusende gople, der vokser op som søstre hos deres adoptivfar, en elektrisk ål. Med varm humor, regnbuefarver og stjernedrys fortælles om deres forskelligheder og fællesskab. Jeg har selv udviklet historien og det visuelle design. I små afsnit af 5 minutters længde følger man de to søstres oplevelser i en eventyrlig verden under vandet. Serien skal behandle både små og store  dilemmaer, der kan opstå, når man vokser op sammen. Søskende kan være meget ens eller vidt forskellige, men ofte er det som om, de passer til hinanden, præcis som de er blevet. Dette specielle forhold vil jeg gerne vise i børnenes øjenhøjde fra både den store og den lille søskendes point of view i en spændende og fantasifuld setting. Hovedkaraktererne er piger og designet uden kønsspecifikke markører for at gå imod den markante underrepræsentation og stereotype fremstilling af pigekarakterer i børnefilm.  

Mit produkt er en bog, der viser seriens koncept i illustrationer og beskrivelser af karakterer, univers og episoder samt et eksempel på et afsnit i animeret storyboard.

 

Animatic på afsnit & looktest

BOLDEN
Looktest
Det Kongelige Akademi understøtter FN’s verdensmål
Siden 2017 har Det Kongelige Akademi arbejdet med FN’s verdensmål. Det afspejler sig i forskning, undervisning og afgangsprojekter. Dette projekt har forholdt sig til følgende FN-mål:
Gender equality (5)