Vi bruger cookies

Det Kongelige Akademi – Arkitektur, Design, Konservering bruger cookies til at skabe en bedre brugeroplevelse, til at interagere med sociale platforme og til anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.

Cookies fra sociale medier gør det muligt for os at interagere med velkendte sociale mediers platforme og indhold. Formålet kan være statistik eller marketing.
Nødvendig for at afspille YouTube vidoer. Benyttes til marketing, statistik og personalisering.
Nødvendig for at afspille Vimeo videoer
Præference cookies gør det muligt for en hjemmeside at huske oplysninger, der ændrer den måde hjemmesiden ser ud eller opfører sig på. F.eks. dit foretrukne sprog, eller den region, du befinder dig i.
Bruges til grafiske elementers tilstand

Hammershus - en tidsrejse

Navn
Emil Juul Clevin
Uddannelsesgrad
Kandidat
Fagområde
Design
Program
Visual Game and Media Design
Institut
Visuelt Design
År
2016

“Hammershus - en tidsrejse“

 

 

En Virtual Reality (VR) oplevelse, hvor man kan rejse tilbage i tiden og se, hvordan Hammershus borgruin så ud som intakt borg i slutningen af det 16. århundrede.

 

 Gennem et VR headset og en remote controller, vil brugeren være i stand til at udforske omgivelserne og borgen i et 3D miljø og få en følelse af at være der selv.

 

 Projektet er et lærerigt og underholdende element for museer og besøgscentre der kan øge vores forståelse af et historisk sted.

 

Konceptet er inspireret af et projekt om Kongernes Jelling, som jeg lavede under et praktikophold på Serious Games Interactive – både af den tekniske tilgang til produktionen og af brugen af Virtual Reality som historieformidlende medie. Virtual Reality blevet et meget populært medie, hvis styrke ligger i at skabe ”an immersive feeling” (følelsen af at være til stede selv) som spiller godt sammen med mit tidsrejse-koncept.

 

Brugeroplevelse på det ny besøgscenter - Originalt billede fra Arkitema Architects vinderforslag
First-person point of view Screenshot
First-person point of view Screenshot
First-person point of view Screenshot
First-person point of view Screenshot
1/16