This website uses cookies

Royal Danish Academy – Architecture, Design, Conservation uses cookies to create a better user experience, to interact with social platforms and for anonymised statistics of traffic on our website.

Social media cookies enable us to interact with well-known social media platforms and content. This may be for statistical or marketing reasons.
Neccesary to display YouTube videos
Neccesary to display Vimeo videos
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Is used for UI states

Et interaktivt minde

Name
Anne Sigismund
Education degree
Master
Subject area
Design
Study programme
Visual Game and Media Design
Institute
Visual Design
Year
2018

Mit projekt er inspireret af mine barndomsminder. Hvad hvis man kunne søge ind i et billede, som man har en masse gode minder koblet til og kunne gå rundt i det? Og hvis man kunne det, kunne man så ikke også vise mindet ud fra ens eget perspektiv som barn? Måske ser man reelt en strand med skaller, men da man var barn, var skallerne en del af et enhjørningehorn eller en skat, man kunne hjælpe piraterne med at finde. 

 

Mit projekt er konceptet til et sådant interaktivt minde, hvor man kan gå rundt i et minde fra min barndom, hvor jeg var med mine forældre på jordomrejse og vi startede på Zanzibar. Produktet skulle ende med at være et spil i Unity, hvor man kunne gå rundt og opleve mindet gennem mine øjne - med fantasivæsener og det hele.